Verzenden & retourneren

VERZENDEN.

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten binnen Nederland zijn € 4,65 met DPD en de verzendkosten naar België € 9,95 met DPD. Bij bestellingen vanaf € 50,- is de verzending gratis in Nederland. Vanaf € 75,- versturen wij ook gratis naar België. Voor overige landen binnen de Europese Unie worden bestellingen vanaf €150,- gratis verzonden.

 

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling thuis heb?
De levertijden zijn per product aangegeven. Wij streven ernaar om artikelen die wij zelf op voorraad hebben dezelfde dag te verzenden. Op grote meubelstukken hoef je bij Homerebels ook nooit lang te wachten deze worden binnen twee weken bij je thuisbezorgd. 

 

Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?
Wij versturen bestellingen met DPD, DHL, PostNL en GLS. Middels een track en tracé code kunt u bekijken wie de vervoerder van uw pakket is. 

 

Verzenden jullie ook naar andere landen dan Nederland?
Wij leveren aan alle landen binnen de Europese Unie. De tarieven hiervoor zijn per land gespecificeerd en zichtbaar bij het afronden van de bestelling. 

 

Kan ik mijn bestelling naar meerdere adressen versturen?
Het is niet mogelijk een bestelling naar meerdere adressen te versturen.

 

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Op afspraak kan een bestelling worden opgehaald, neem hiervoor contact op via [email protected]

 

Kan ik mijn verzendadres nog wijzigen?
Wij proberen bestellingen zo snel mogelijk te verpakken en te verzenden. Een wijziging van het adres na een geplaatste bestelling is mogelijk, mits deze nog niet is afgeleverd bij de pakketdienst. Je kunt het verzendadres wijzigen door te mailen naar [email protected]. Vermeld hierbij duidelijk je bestelnummer en het door jouw gebruikte adres.

 

Kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra de bestelling is verzonden ontvang je een track-and-trace code. Hiermee kun je de bestelling volgen.

 

Ik heb nog geen orderbevestiging gekregen.
Wij sturen direct nadat je de bestelling hebt geplaatst een e-mail met de orderbevestiging. Heb je geen e-mail ontvangen? Houd er rekening mee dat het kan zijn dat jouw e-mailprovider een spamfilter hanteert dat onze e-mails blokkeert. Ook is er een kans dat het door jou opgegeven e-mailadres fout is of dat er iets fout is gegaan bij de betaling. Weet je niet wat er fout is gegaan? Neem dan contact op met ons via [email protected].

 

RETOURNEREN.

 

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Je hebt het recht je bestelling te retourneren, zonder opgaaf van redenen binnen 30 dagen nadat je de bestelling hebt ontvangen. Stuur hiervoor een e-mail naar [email protected]. Zorg er altijd voor dat wij het bestelnummer van de retourzending en jouw persoonlijke gegevens hebben. Geef daarnaast aan dat je het artikelen wilt retourneren. Stuur alle artikelen die je wenst te retourneren in één zending terug om ervoor te zorgen dat wij je retourzending zo snel mogelijk kunnen behandelen. Niet-identificeerbare retourzendingen worden waar mogelijk teruggestuurd naar de afzender. Wanneer je een verzendservice gebruikt vergeet dan niet om een bewijs van verzending te vragen zodat je een bewijs hebt dat je het hebt verstuurd, mocht de zending verloren raken tijdens het versturen.

Het adres voor alle retourzendingen is:

Homerebels
Europarei 72
1422 DA Uithoorn

Je retourzending wordt binnen 5 werkdagen behandeld. Terugbetaling wordt automatisch gedaan op de bankrekening welke gebruikt is tijdens het plaatsen van de originele bestelling. Houd er rekening mee dat dit afhankelijk van de verwerkingssnelheid van je bank tot wel 10 werkdagen kan duren.

 

Geretourneerde artikelen dienen, nieuw en ongebruikt te zijn en dienen te zijn voorzien van alle labels. Wanneer meegeleverd dienen verpakkingen ook geretourneerd te worden. Retourzendingen die zijn beschadigd, vervuild of anderszins niet meer in de originele staat zijn worden geweigerd en teruggestuurd naar de klant.


Wij raden je aan retourzendingen te verzekeren omdat je wettelijk verplicht bent zorg te dragen voor de artikelen en verantwoordelijk wordt gehouden voor alle schade aan de artikelen totdat wij deze retour hebben ontvangen. Wij raden je ook aan een traceerbare manier van verzending te gebruiken en om het bewijs van verzending te bewaren voor het geval er twijfel ontstaat. Houd er rekening mee dat je zelf de kosten voor de retourzending dient te betalen.

 

Te late retourzendingen.
Retourzendingen moeten worden teruggestuurd binnen 30 dagen nadat u de bestelling heeft ontvangen. Retourzendingen die wij ontvangen na deze termijn worden alleen geaccepteerd op beslissing van Homerebels en worden mogelijk alleen terugbetaald met winkeltegoed.

 

Hoe kan ik een artikel ruilen?
Neem hiervoor contact op met [email protected], er wordt dan gekeken of ruilen mogelijk is. Wanneer dit het geval is zal per e-mail worden uitgelegd wat je moet doen. Als ruilen niet mogelijk is raden we je aan om het artikel dat je wilt ruilen te retourneren en de items die je wilt hebben op de normale wijze te kopen in onze webshop.

 

Krijg ik het totaal betaalde bedrag retour?
Het bedrag van de geretourneerde artikelen wordt binnen 5 werkdagen na ontvangst teruggestort op je rekening. Houd er rekening mee dat wij niet verantwoordelijk zijn voor -bij een retourzending- de door jouw gemaakte verzendkosten. De verzendkosten kunnen helaas niet worden geretourneerd.

 

Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Het is niet mogelijk om een deel van je bestelling te veranderen wanneer je bestelling voltooid is. We adviseren je om je bestelling te annuleren en te retourneren aan ons op de manier zoals beschreven onder ‘hoe kan ik mijn bestelling retourneren?’.

 

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?
Neem contact op met [email protected] en wij zorgen voor een passende oplossing.

 

Wat doe ik met defecte artikelen?
Alle artikelen worden gecheckt op kwaliteit en fouten alvorens ze verpakt en verzonden worden. Mocht je een artikel toch niet in een perfecte staat ontvangen neem dan contact met ons op via [email protected]. Artikelen worden als defect beschouwd als ze beschadigd worden ontvangen of wanneer er zich een fout voordoet binnen zes maanden na de aankoop. Artikelen die zijn beschadigd als gevolg van slijtage worden niet beschouwd als defect.

Wanneer mogelijk zal Homerebels de artikelen repareren. Wij kunnen een defect artikel alleen omruilen voor hetzelfde product, zolang de voorraad strekt. Wanneer een reparatie of vervanging niet mogelijk is zal het volledige aankoopbedrag worden vergoed in de vorm van een tegoedbon te besteden in onze webshop.